رضا پرویزی رئیس حراست شرکت مالیبل سایپا: حراست؛ مرجعی برای رفع مشکلات پرسنل است
10 آبان 1399

رضا پرویزی رئیس حراست شرکت مالیبل سایپا: حراست؛ مرجعی برای رفع مشکلات پرسنل است

رضا پرويزي رئيس حراست شرکت ماليبل سايپا ضمن تشريح فعاليت هاي اين واحد گفت: از وظايف اخص حراست ايجاد فضاي سالم و امن کاري، پيشگيري از تخلفات و صيانت از حيثيت و جايگاه کارکنان سازمان مي باشد.

رضا پرويزي حراست کل کشور را در 4 حوزه حفاظت پرسنلي، حراست اسنادي، حراست فيزيکي و حراست IT برشمرده و بيان داشت حراست کل کشور، وظيفه نظارت بر عملکرد و رفتارهاي حرفه‌اي و کاري در سازمان‌هاي دولتي، نيمه‌دولتي و بعضاً خصوصي را بر عهده دارد.

رئيس حراست شرکت ماليبل سايپا با تاکيد بر فلسفه وجودي حراست‌ در شرکتها و ادارات، که همانا حفظ و حراست نسبت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و صيانت از ارزش‌هاي انقلابي و اسلامي و به‌طورکلي دستاوردهاي نظام است، گفت: از وظايف اخص حراست ايجاد فضاي سالم و امن کاري، پيشگيري از تخلفات و صيانت از حيثيت و جايگاه کارکنان سازمان مي باشد.

وي افزود: اهتمام و به‌کارگيري ارشاد در مسايل مبتلابه، عمل به احکام و موازين دين مبين اسلام، همچنين رعايت قوانين و مقررات و ترويج فرهنگ مسئوليت‌پذيري، قانون‌گرايي و تعميم آن در سازمان از ديگر وظايف کارکنان حراست است.

رئيس حراست ماليبل رعايت قوانين و مقررات در کليه بخش ها و سطوح سازماني را مهم ارزيابي و اظهار داشت: از اهداف مهم ايجاد دفاتر حراست رعايت قوانين و مقررات، سپس ترويج فرهنگ مسئوليت‌پذيري، قانون‌گرايي و تعميم آن در سازمان، رعايت اصل احترام و تکريم ارباب‌رجوع در راستاي تحقق اهداف سازماني و تلاش مجدانه در شناسايي و پيشگيري از آسيب‌هاي سازمان مي‌باشد.

وي ضمن پيچيده و چندبعدي دانستن کار حراست تصريح کرد: حراست علاوه بر اينکه مي بايست نقش کنترلگري داشته باشد، بايد با توجه به وظايفي که در برخي کميته ها مثل کميسيون معاملات از قبيل اخذ استعلام، دريافت و بازگشايي پاکت‌هاي رسيده و تصميم‌گيري‌ها دارد، به تمامي دانش‌هاي مالي و حسابداري، کيفي، بازرگاني، برنامه‌ريزي و بالاخص قانون تجارت آگاهي و اشراف داشته باشد.

پرويزي با اشاره به اينکه حراست ماليبل به لحاظ ساختاري ضعيف بود اصلاح چارت حراست را از فعاليت‌هاي انجام شده در اين واحد عنوان نمود و افزود: در نتيجه اصلاح چارت سازماني، سقف مسئوليت هاي حراست نيز افزايش پيدا کرد.

وي از ديگر اقدامات انجام شده در اين واحد را سر و سامان دادن پارکينگ‌ها و همچنين افزايش تعداد پوشش دوربين هاي مدار بسته از 5 دوربين به 34 دوربين اعلام نمود.

رئيس حراست ماليبل دستيابي به اهداف حراست را نيازمند همکاري همه کارکنان دانست و گفت: ديد غالب به حراست اين است که حراست واحدي است که برخورد خشن مي‌نمايد در صورتي که حراست مرجع و نهادي است براي رفع مشکلات پرسنل.

وي افزود: همانگونه که سازمان‌ها و نهادهاي مختلف تشکيل يک مملکت را داده و همه لازم و ملزوم يکديگرند و اگر اخلالي در بخشي بوجود آيد همه سازمان‌ها و نهادها به کمک يکديگر مي‌آيند تا مشکل رفع شود، در شرکت نيز براي ايجاد آرامش و امنيت نيازمند همکاري و کمک همه کارکنان هستيم.

رضا پرويزي از نقاط قوت واحد حراست، کارکنان مجرب برشمرد و افزود: به دليل وظيفه خطير و مهمي که اين واحد بر عهده دارد، استفاده از پرسنل با دانش بيشتر و آگاه تر از برنامه‌هاي مهم اين واحد مي باشد.

رئيس حراست ماليبل در پايان با بيان اين نکته که حفاظت مجموعه از جمله کمک در سالم بودن جريان ارسال، صادرات، مواد سالم و… به‌طور غيرمستقيم بر عهده حراست مي‌باشد گفت: هر چه حراست در کار خود با سلامت، دقت و مسئوليت عمل نمايد، به توليد کمک نموده است و اين هدف ما در سال جهش توليد مي‌باشد.

Top