سیدرسول موسوی نماینده کارگران شرکت مالیبل سایپا همیشه و تا جایی که مقررات شرکت اجازه داده است، در راستای منافع کارکنان قدم برداشته ام
10 آبان 1399

سیدرسول موسوی نماینده کارگران شرکت مالیبل سایپا همیشه و تا جایی که مقررات شرکت اجازه داده است، در راستای منافع کارکنان قدم برداشته ام

سيدرسول موسوي نماينده کارگران شرکت ماليبل سايپا، آشنا نمودن کارگران به حدود وظايف، مسئوليت‌ها و حقوق قانوني خود را از عمده فعاليت‌هاي خويش برشمرده و اذعان داشت: هميشه ضمن حرکت در اين مسير، بر حسن اجراي مقررات قانون کار و استيفاي حقوق قانوني کارگران عزيز پيگيري و مراقبت نموده و تا جايي‌که امکانات و مقررات شرکت اجازه داده است در راستاي حفظ منافع کارکنان قدم برداشته‌ام.

وي ايجاد حسن تفاهم بين کارگران، مسئولين و مديران را از وظايف مهم خود معرفي نمود و اظهار داشت: هميشه کوشش نموده‌ام تا از طريق مذاکره، براي ايجاد حسن تفاهم بين کارگران، مسولين و مديران مرتبط و کارفرما، به‌منظور حل و فصل مشکلات و اختلاف روابط کار در چارچوب مقررات قانوني اقدام نمايم.

سيدرسول موسوي ادامه داد: پيگيري، همکاري و نظارت بر امور رفاهي و معيشتي کارگران تا جائي‌که امکانات و شرايط شرکت اجازه داده از اولويت برنامه‌هاي کاري‌ام بوده است.

نماينده کارکنان شرکت ماليبل سايپا، مسايل معيشتي، رفاهي و اقتصادي پرسنل را دغدغه مديران ارشد شرکت عنوان نمود و افزود: اغلب درخواست‌ها، پيشنهادات و مشکلات همکاران با برگزاري جلسات حضوري با مديريت محترم عامل آقاي دکتر حسين‌زاده و عضو محترم هيئت مديره آقاي دکتر سليميان باستحضار ايشان مي‌رسد که خوشبختانه با همدلي و توجه ويژه‌اي که تاکنون از سوي مديريت لحاظ گرديده و به لطف خدا توفيقات زيادي در راستاي منافع کارکنان حاصل گرديده است.

موسوي از کارهاي مهم صورت‌پذيرفته در سال 98 را مربوط به بهبود مزاياي دريافتي کارکنان اعلام نمود و بيان داشت: در راستاي ايجاد انگيزه و بهبود مزاياي دريافتي کارکنان در سال 98 با تأييد اعضاي محترم کميته طبقه‌بندي مشاغل تعداد 182 نفر از پرسنل مشمول ارتقاء حداقل يک گروه شغلي شدند و اين روند در سال 99 ادامه پيدا کرد. در نيمه اول سال‌جاري نيز حدود 120 نفر و در مهرماه  129 نفر مشمول دريافت يک گروه شغلي شدند که اين روند ان‌شاالله ادامه خواهد داشت.

وي تخصيص سبد کالاي شب عيد، ماه مبارک رمضان و همچنين ماه محرم به تمامي کارکنان، اعم از شرکتي، نفر در اختيار و حجمي را از ديگر مواردي که پيگيري و به نتيجه رسيدند اعلام داشت و افزود: پرداخت هديه نقدي به-صورت کارت هديه نوروزي در روز اول حضور پرسنل در شرکت به تمامي کارکنان و افزايش 40% وام ضروري کارکنان در سال جديد با تصويب هيئت‌مديره محترم و تلاش اعضاي محترم کميته وام از ديگر تلاش‌هاي مثمرثمر  در سال 99 مي‌باشد.

سيدرسول موسوي از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده در راستاي بهبود وضعيت معيشتي کارکنان را افزايش مبلغ کارت خريد پارسيان براي پرسنل شرکتي و همچنين افزايش پله‌اي کارت خريد پرسنل پيمانکار نفر در اختيار برشمرده و اظهار کرد که در اين بخش افزايش قابل‌ملاحظه‌اي را شاهد بوده‌ايم.

وي افزود: کمک هزينه تحصيلي پرسنل و همچنين شاگردان ممتاز نسبت به سال گذشته نيز از افزايش 30 درصدي برخوردار بوده است.

وي مشاغل سخت و زيان‌آور را يکي از دغدغه‌هاي اصلي کارگران ماليبل عنوان نمود و توضيح داد: خوشبختانه با رويکرد مديريت محترم شرکت و مديريت محترم منابع انساني پيگيري مشاغل سخت و زيان‌آور پرسنل مشمول، در دست اقدام است و به‌عنوان نمونه مشاغل پرسنل عملياتي واحد کنترل کيفيت که در کميته بيمه تأمين اجتماعي دوره قبل جزء مشاغل سخت و زيان‌آور نبود، تأييده آن اخذ گرديده و دو سال هم اعتبار دارد.

موسوي ضمن تاکيد بر تلاش نماينده کارکنان بر حفظ منافع سازمان و کارکنان بيان داشت: در کميته انضباط کار با تعامل تنگاتنگ با اعضاي محترم کميته، مديران واحدها و مسئولين مربوطه همه تلاش بر اين بوده تا هم منافع و حقوق کارگران حفظ گردد و هم منافع سازماني که همه از آن منتفع هستيم، لحاظ گردد.

نماينده کارکنان، همراهي، همدردي و حضور در منزل و شرکت در مراسم يادبود همکاراني که عزيزان خود را از دست داده و سوگوار هستند، همچنين پيگيري مشکلات شخصي، مالي و کاري پرسنل شرکت که به‌صورت حضوري يا تلفني با ايشان در ميان مي‌گذارند را از ديگر وظايف خود اعلام و گفت: استیفای حقوق قانونی همکاران را وظیفه خود می دانم.

وي افزايش پاداش سنوات خدمت کارکنان را برنامه بعدي عنوان نمود و افزود: با اخذ موافقت از مديريت ارشد و تا جايي که امکانات پاسخگو باشد در جهت بهبود معيشت کليه شاغلين همچنان تلاش خود را خواهم نمود.

سيدرسول موسوي در ادامه ابراز اميدواري کرد در سالي که از سوي مقام معظم رهبري سال جهش توليد ناميده شده بتوانيم با همراهي و همدلي کليه کارکنان در راستاي افزايش بهره‌وري و توليد حرکت کرده و چرخ‌هاي صنعت کشور بيش از پيش به‌دست توانمند کارگران عزيز بچرخد.

وي در پايان ضمن تقدير بابت ايجاد بسترهاي مناسب ارتباطاتي در سطح شرکت در زمينه اطلاع‌رساني، فرهنگ‌سازي، آموزش و فراهم نمودن زمينه ارتباطات بيشتر پرسنل و مديريت ارشد، از خداوند متعال آرزوي بهروزي و سلامت براي همه همکاران، خانواده محترمشان، کادر بهداشت و HSE همچنين ريشه‌کني ويروس منحوس کرونا از کشور عزيزمان ايران را نمود.

Top