مالیبل سایپا و دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه تهران، تفاهم نامه همکاری امضا کردند
02 خرداد 1400

مالیبل سایپا و دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه تهران، تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مالیبل سایپا و دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه تهران، ضمن به اشتراک گذاری توانایی ها و ظرفیت های دوطرف با امضای تفاهم نامه همکاری بر ارتباط مستمر در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کردند.

داود حسین زاده مدیرعامل مالیبل سایپا در آیین امضای این تفاهم نامه گفت: شعار مالیبل هر بلوک سیلندر یک خودرو است که نشان دهنده جایگاه استراتژیک این شرکت در گروه سایپا و تولید خودرو در کشور می باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری میان مالیبل و دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه تهران اظهار داشت: مالیبل میدانی است که می تواند پیوند دهنده صنعت و دانشگاه باشد. این شرکت تجارب خوبی در حوزه ریخته گری و متالورژی داشته که باعث می شود زمینه های مناسبی برای همکاری این دو مجموعه وجود داشته باشد.

مدیرعامل مالیبل سایپا ادامه داد: باید تلاش کنیم تعامل دو سویه برای انتقال دانش میان دو مجموعه فراهم شده و از ظرفیت های طرفین بهره برداری گردد.

وی با بیان اینکه عمده مشکل تولید برای مالیبل در تهیه مواد اولیه با توجه به شرایط تحریم ها بود اظهار داشت: بخشی از مواد اولیه ای که وارد می شد را توانستیم با مشارکت شرکت های دانش بنیان داخلی سازی کنیم و وابستگی به شرکت های خارجی را کاهش دهیم.

داود حسین زاده افزود: در سال گذشته با هدف گسترش فعالیت ها و اتکا به توانایی های داخلی، تفاهم نامه های همکاری خوبی با صنایع مختلف در حوزه ریخته گری منعقد و برخی قطعات مورد نیاز این صنایع را تولید کردیم.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم برای کارهای تحقیقاتی مشترک همکاری داشته باشیم اظهار داشت: بخشی از جریان تولید در مالیبل می تواند با همکاری بخش دانشگاهی صورت پذیرد.

مهدی ملکان رئیس دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه این دانشکده جز دانشکده های برتر در سطح کشور و جهان است گفت: ارتباط با صنعت در دستور کار این دانشکده قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت آموزش رسالت این دانشکده برای ارتباط با صنعت است اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه گامی جدی برای ارتباط صنعت با دانشگاه است و ما آمادگی ارتباط مستمر با شرکت مالیبل سایپا را داریم.

رئیس دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه تهران ارائه خدمات آموزشی و آزمایشگاهی را از جمله اقدامات دانشکده مواد و متالورژی دانشگاه تهران برای همکاری با مالیبل عنوان و خاطر نشان کرد: امیدوارم شاهد همکاری های گسترده با شرکت مالیبل سایپا باشیم.

 

Top