امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین مالیبل سایپا و سیمان ساوه
22 آبان 1402

امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین مالیبل سایپا و سیمان ساوه

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین شرکت های مالیبل سایپا و سیمان ساوه با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد دو شرکت در سالن جلسات مالیبل برگزار شد.

شهرام مسلم پور مدیرعامل مالیبل سایپا در این مراسم با اشاره به لزوم بهره گیری از پسماند های تولیدی در سایر صنایع گفت: تلاش کردیم در مالیبل سایپا از پسماند های موجود در راستای حفظ محیط زیست و افزایش بهره وری صنایع، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور با انجام آزمایش های مختلف موفق شدیم برخی از پسماند ها را در یک چرخه باز استفاده شده قرار داده و با شرکت سیمان ساوه به توافق برسیم تا این پسماند ها در تولید بعضی از محصولات این مجموعه استفاده شود.

شهرام مسلم پور با بیان اینکه مالیبل آمادگی دارد تا استفاده از پسماند های تولیدی در سایر صنایع را توسعه دهد اظهار داشت: توافق با شرکت سیمان ساوه برای باز استفاده ماسه غبار در تولید سیمان را به فال نیک گرفته و امیدواریم این همکاری با قدرت و قوت تداوم یابد.

مهدی فقیهی مدیرعامل سیمان ساوه در ادامه این نشست نیز با بیان اینکه برای استفاده از ماسه غبار مالیبل، صنعت سیمان تحقیقات و آزمایش های متنوع و گسترده ای انجام شد گفت: ماسه غبار که یک پسماند در صنعت ریخته گری به شمار می آید قابلیت بالایی در چرخه تولید سیمان دارد و تولید سیمان پوزولان با افزودن این پسماند امکان پذیر است.

وی ادامه داد: استفاده از پسماند در صنعت سیمان در کشور های صنعتی امری متداول است که در بهره وری و صرفه جویی نقش موثری دارد.

مدیرعامل شرکت ماسه سیمان ساوه با بیان اینکه پس از انجام آزمایش های مختلف به نتایج خوبی برای استفاده از غبار ماسه مالیبل رسیدیم اظهار داشت: تلاش داریم در سایر شرکت های تولید سیمان نیز این موضوع را گسترش دهیم.

وی در پایان با اشاره به مزایای استفاده از غبار ماسه در تولید سیمان گفت: یکی از مزیت های آن کاهش مصرف گاز مورد نیاز کارخانه های سیمان است که می تواند در صرفه جویی سوخت کشور و کاهش آلایندگی محیط زیست نقش بسیار مهمی داشته است.

در این مراسم، تفاهم نامه همکاری دو شرکت با عنوان باز استفاده ماسه غبار در تولید سیمان به امضای مدیران عامل مالیبل سایپا و سیمان ساوه رسید.

گفتنی است از مزیت های سیمان پوزولان می توان به افزایش مقاومت بتن، مقرون به صرفه و اقتصادی بودن، مقاوم در برابر یخ زدگی، سرما و مواد شیمیایی و غدم احتمال ترک خوردگی سطح بتن به دلیل خصوصیات ممتاز فیزیکی و شیمیایی سیمان؛ اشاره کرد.

Top