افزایش تیراژ تولید فلنچ و دیسک عقب و جلو خودرو شاهین و آریا در مالیبل سایپا
19 شهریور 1403

افزایش تیراژ تولید فلنچ و دیسک عقب و جلو خودرو شاهین و آریا در مالیبل سایپا

در راستای استفاده بهینه و حداکثری از توان فنی و بالابردن تیراژ قطعات محصولات شاهین و آریا، دستگاه‌های ماشین‌کاری جدید در شرکت مالیبل‌سایپا نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی مالیبل‌سایپا، پرویز دانش‌پرور مـدیر تولید ماشین‌کاری شرکت مالیبل‌سایپا با اشاره به افزایش تیراژ تولید محصولات شاهین و آریا در ۶ماهه اول سال و ادامه روند آن در شش ماهه دوم ۱۴۰۳ گفت: خرید تجهیزات و ماشین‌آلات با هدف افزایش قابلیت فرآیند ماشین‌کاری و همچنین پشتیبانی از خط تولید فلنچ و دیسک ترمز عقب و جلو شاهین و آریا در راستای ایجاد ارزش افزوده قطعات و افزایش حاشیه سود، در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.
وی با تاکید بر اجرای دستور مدیریت ارشد مالیبل‌سایپا مبنی بر بهبود کیفیت تولید و ماشین‌کاری قطعات محصولات جدید گروه سایپا افزود: با توجه به عدم وجود ظرفیت خالی دستگاه‌های CNC موجود و پایین بودن قابلیت شاخص‌های فرآیند تولید Cmk و Cpk و فرسوده بودن برخی از ماشین‌آلات خطوط تولید، از دلایل اصلی اجرای این طرح بود.
مـدیر تولید ماشین‌کاری شرکت مالیبل‌سایپا ادامه داد: با هدف استفاده حداکثری از توان کارشناسان و منابع داخلی مالیبل‌‌سایپا تیمی تخصصی از واحدهای ماشین‌کاری جهت نصب و راه‌‌اندازی دستگاه‌های جدید تشکیل شد و تیم اجرایی با تمام توان و تخصص اقداماتی شامل ساخت فیکسچرهای مخصوص فرزکاری و تراش‌کاری با قابلیت خطاناپذیرسازی جهت ایستگاه‌های گلوگاهی موازی را عملیاتی و اجرایی کرد.
دانش‌پرور در پایان گفت: کاهش تعداد قطعات نامنطبق و ارتقا سطح کیفی محصولات به همراه، افزایش تولید روزانه قطعات فلنچ شاهین، دیسک ترمز عقب و جلو شاهین و آریا تا ۵۰ درصد و جلوگیری از توقف خطوط تولید شرکت‌های مجموعه‌ساز، از مزایای راه‌اندازی این پروژه‌ها است.

Top