نشست کارگروه محیط زیست در مالیبل سایپا برگزار شد
20 شهریور 1403

نشست کارگروه محیط زیست در مالیبل سایپا برگزار شد

اداره ایمنی بهداشت شغلی و محیط‌ زیست شرکت مالیبل‌سایپا، شهریورماه سال جاری میزبان شصت و چهارمین نشست کارگروه محیط زیست شرکت‌های گروه سایپا با هدف هم‌اندیشی، توانمند‌سازی و هم‌افزایی سازمانی بود.

به‌ گزارش روابط‌عمومی شرکت مالیبل‌سایپا، در این جلسه شهرام‌ مسلم‌پور مدیرعامل شرکت مالیبل‌سایپا ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان با بیان این مطلب، اظهار داشت: باید در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، حفظ و حمایت از محیط‌زیست را فرهنگ‌سازی کرد و جزو اولویت‌های اصلی هر سازمانی قرار داد.
مدیرعامل مالیبل‌‌سایپا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص مدیریت پسماند در این شرکت، اجرای سیاست‌‌های بازاستفاده از پسماندها به ‌ویژه پسماند ماسه را روند مثبت در رعایت استانداردهای محیط‌زیست و حفظ منابع‌ ملی کشور تلقی کرد.
وی تصریح کرد: کسب دانش‌های نوین محیط زیست و مهارت‌های کاربردی آن یکی از شاخص‌های توانمندسازی سازمان‌های امروزی در مسیر ورود به توسعه بازار جهانی است.
در ادامه، مریم افضلی رئیس اداره بهداشت شغلی، ایمنی و محیط زیست شرکت مالیبل‌سایپا فعالیت‌های انجام شده در حوزه محیط زیست را تشریح کرد و گفت: اقدامات قانونی و فراقانونی مالیبل به‌ویژه در مدیریت پسماند و آغاز درآمدزایی، عقد تفاهم نامه با صنایع سیمان و بتن جهت مصرف پسماند ماسه به ‌عنوان ماده اولیه و اجرایی کردن رویکرد اقتصاد چرخشی در بازاستفاده و استحصال پسماندهای ارزشمند و اقدام نصب سیستم آنلاین شناسایی ذرات بر روی دو غبارگیر از محورهای مهم اقدام های شرکت مالیبل‌سایپا در بخش محیط زیست است.
وی افزود: اقدامات کاهش و مدیریت مصارف انرژی و برق و دریافت تقدیرنامه و تندیس اداره مربوطه، اجرای نظام مدیریت مصارف آب و اجرای پروژه های جمع‌آوری آب‌های سطحی و اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای و حفظ و نگهداری فضای سبز به میزان 27درصد کل مساحت شرکت از دیگر اقدامات مالیبل‌سایپا در حوزه محیط زیست است.
گفتنی است در حاشیه این نشست، دوره آشنایی اقتصاد چرخشی با هدف ایجاد نگرش نظامند در استفاده از منایع و مواد اولیه در فرایندهای تولیدی توسط فردین اسکافی رئیس کمیته فنی اقتصاد چرخشی در ایران برای اعضای کارگروه برگزار شد.

Top